Runner’s World Zandvoort Circuit Run 2015

Zondag was het dan eindelijk zo ver, de run waar ik maanden naar uit heb gekeken. De vorige loop was de klokgebouwloop in januari, dus het werd weer tijd voor een loop. 12 km met een voorspelling van veel regen en een hoop wind, dat belooft wat!

11088812_901674549894993_6006453253610091759_o

Eerlijk gezegd begon de dag voor mij niet heel lekker. De nacht van zaterdag op zondag had ik niet geslapen, dus in feite heb ik amper tot geen nachtrust gehad. Niet omdat ik zo nerveus was, maar omdat ik niet thuis sliep en het is voor mij dan ook niet zo makkelijk om dan goed te slapen. Ook had ik niet echt honger de volgende ochtend, dus maar heel weinig gegeten. Een cappuchino er in en hop de trein in!

Eenmaal in Zandvoort aangekomen, begon het te regenen. De NS stond al poncho’s uit te delen, dus dat zei eigenlijk ook al genoeg. Toen ik uit het station liep, merkte ik pas echt hoe hard het waaide, maar dat was wind mee. Het benieuwde me dan ook hoe zwaar die tegenwind zou zijn. Nog even langs het toilet en toen naar het circuit. Het begon langzaamaan steeds drukker te worden, maar de regen bleef maar vallen. De tent die opgezet was, werd ook steeds voller. Natuurlijk was ik vergeten om mijn flesjes met water te vullen, dus toen nog op zoek naar een watertap. Eenmaal weer terug, omkleden in overvolle tent, nog snel even een boterham eten en de spullen inleveren bij de kledinginname.

Inmiddels was het kwart voor één, ik dacht zelf dat we om 13:08 zouden starten, maar blijkbaar was dat 13:18, wat niet heel erg was. Poncho uit, horloge had gps gevonden, ik voelde me redelijk oké, dus ik was er klaar voor! Ik was gewend om de kleine drukke loopjes te doen zoals bijvoorbeeld de cityrun in Eindhoven, dus wat was het heerlijk om gewoon direct te kunnen lopen zonder opstoppingen. In het begin liep ik te hard zag ik, dus toen heb ik toch iets ingehouden qua tempo, om de 12 km toch op een redelijk tempo vol te kunnen houden.Halverwege het circuit (dus na 2,5km) merkte ik dat het me stiekem toch best tegen viel. De regen drupte in mijn ogen (het petje had ik maar in mijn tas gelaten vanwege de hevige tegenwind), er stond een stevige tegenwind en iedereen liep veel harder! Nu voelde ik me wel weer een beetje een slakje.

Na 5km bereikten we het strand en eerst moest je door een mul stuk zand voordat je het vlakke stuk bereikt. Ik dacht nog optimistisch en ging dus hardlopend door het mulle zand tot ik wat gevoeligheid voelde in mijn enkel. Oké, toch maar een klein stukje wandelen tot ik op het vlakke stuk ben. Het strand was echt het zwaarste onderdeel van heel de run. De regen deed pijn, het zand liep zwaar en die tegenwind, man! daar was niet tegenin te lopen..
Met verschillende wandelpauzes heb ik na 4 km toch het einde van het strand bereikt. Op naar het volgende onderdeel, het dorp.

Inmiddels zat er al 7,5 km op, dus ik was al over de helft, maar toch was het nog best een eindje. Bij het dorp was eindelijk weer wat muziek en veel aanmoedigingen vanuit het publiek. Door de weersvoorspellingen was er een hoop afgelast, dus veel muziek was er helaas niet. De laatste kilometers gingen een stuk sneller voorbij en voordat ik het wist was de finish alweer in zicht!

Knipsel

Bij de inschrijving had ik een streeftijd opgegeven van 1:30 en dat heb ik ondanks de weersomstandigheden gehaald. Ik ben zeer tevreden over het resultaat en heb ondanks alles toch genoten!

De Zandvoort Circuit Run is een erg mooie run met een afwisselend parcours, maar de weersomstandigheden waren niet ideaal..
Zou ik deze run nog een tweede keer doen? Ja, dat denk ik wel, want hij is toch wel erg leuk!

4 thoughts on “Runner’s World Zandvoort Circuit Run 2015

  1. HK says:

    Toch geweldig gelopen, ondanks een slechte nacht en weinig gegeten. wat had je dan wel niet gelopen als je goed geslapen had en goed gegeten!

  2. Deisy says:

    Wat goed dat je door hebt gezet en dat je uiteindelijk een prachtige tijd hebt gerend en ook nog je doel daarbij hebt gehaald. Dat is echt een resultaat waar je trots op mag zijn hoor…. X

Leave a Reply

