Eindhoven Airportrun 2015

8 dagen na de Zandvoortrun was het zover, het volgende hardloopevenement staat voor de deur! In de tussentijd heb ik maar één keer gelopen, dus op zich zou ik deze run prima moeten kunnen lopen. Ik ging op tijd naar bed in de hoop dat ik goed uitgerust aan de start zou verschijnen, maar helaas, ook dit keer slechts enkele uurtjes slaap gehad.

1795200_905499362845845_898638821803666196_o

Ik voelde me die dag nog niet helemaal lekker, nog erg verkouden en moest regelmatig hoesten. Toch maar begonnen aan de 13,4km, ik ben achteraan gestart omdat ik wist dat ik toch niet heel snel zou zijn en zo zou ik andere lopers niet al te veel tot last zijn. Na de eerste bocht was er al een loper uitgevallen omdat er een valpartij was ontstaan. Na de eerste lange weg heb ik wat lopers ingehaald en toen was ik dus niet meer laatste. Wat een fijn gevoel dat die fietsers niet meer achter mij aanfietsten!

Vervolgens moesten we een héél lang stuk rechtdoor lopen. Het viel me nu toch eigenlijk wel tegen dat er zo weinig “trage” deelnemers zijn bij deze afstand. Ik loop over het algemeen de gehele afstand alleen, ook waren er niet veel toeschouwers. Ik was dus blij dat ik mijn muziek in mijn oren had geplugd en dat ik in iedere geval wat muziek bij me had.

Na 5 km kwam het bord inzicht dat de 5km bereikt was. Het enige wat ik kon bedenken was: nu pas?! Ik had natuurlijk wel mijn horloge om, dus ik wist hoeveel ik nog moest lopen, maar wat viel het me tegen zeg! Wat is die 13,4km een eind als je een droge mond en een loopneus hebt en je moet regelmatig hoesten.

Na 8km begon ik te voelen dat er een blaar op mijn voet ontstond. Niet heel prettig als je weet dat je nog 5km moet lopen! Gewoon even doorbijten en blijven lopen! Na enige tijd zag ik airport weer in mijn gezichtsveld opdoemen en ik denk: yes, bijna bij de finish! Helaas, nog even wat omweggetjes om toch aan de benodigde kilometers te komen. In de laatste kilometer nog twee lopers ingehaald, zodat ik toch weer twee plaatsen eerder was gefinisht.

Knipsel

Wat was ik kapot! Mijn eerste 13,4km ooit, ook tijdens mijn trainingen heb ik dit nog niet gelopen. Zelf ben ik een beetje ontevreden over mijn tijd en over het tempo. Ondanks mijn verkoudheid en het gebrek aan slaap heb ik het toch redelijk kunnen lopen. De route viel me een beetje tegen. Misschien komt dat omdat ik een van de langzamere lopers was en iedereen dus ver voor me liep! Volgend jaar ga ik gewoon in de herkansing en dan loop ik gewoon een snellere tijd! Voor nu even van mijn verkoudheid afkomen zodat ik weer fijn kan lopen!

2 thoughts on “Eindhoven Airportrun 2015

  1. HK says:

    Niet te streng voor jezelf zijn. Velen waren niet eens begonnen aan zo’n afstand met een verkoudheid. omdat het is gewoon niet fijn lopen als je constant moet hoesten en je neus maar moet blijven afvegen.
    Top prestatie!

Leave a Reply

