Overlevingsmodus

Tentamens, ze zijn er weer, en hoe!  Momenteel ben ik bezig met het laatste reguliere semester van mijn opleiding en ondanks dat ik had gehoopt dat de tentamens minder moeilijk zouden zijn, is dit helaas niet het geval.

I can do it

Morgen beginnen mijn tentamens echt, maar van tevoren moet er natuurlijk ook een hoop geleerd worden! Wanneer ik eenmaal in mijn tentamenweken zit, raak ik in een soort van overlevingsmodus. Ik studeer niet een paar uurtjes per dag, nee dat zijn er direct 8 of 10, maar dat werkt blijkbaar wel het beste voor me. Hierdoor heb ik dus niet veel tijd meer voor andere dingen. Het hardlopen komt er niet echt van (alleen in het weekend een rondje van 5km), lekkere gerechten koken komt er ook niet van (lees: veel fastfood) en de stress is er ook niet minder om. Conclusie van dit verhaal is dan ook: wat een ellende, die tentamenweken.

Het einde is gelukkig wel al in zicht, morgen begint het eerste tentamen en donderdag is alweer de laatste. Bij mijn opleiding kunnen ze blijkbaar geweldig plannen en zetten ze dus drie tentamens direct achter elkaar! Wat het daarbij lastig maakt is dat ik deze periode zo ongeveer alleen maar theorietentamens heb. Normaal gesproken is het een combinatie van rekenvakken en theorievakken, maar dat is nu dus niet het geval! Volgende tentamens zijn in juni en dat zijn alleen maar rekenvakken, dus dan hoef ik waarschijnlijk wel minder te leren. Dat is dus al een positief punt voor straks.

Morgen dus het eerste tentamen. Ik ben er denk ik wel klaar voor, maar toch ga ik vandaag nog wel een beetje studeren! Hopen dat het meevalt, zodat ik er ook weer vanaf ben!

5 thoughts on “Overlevingsmodus

Leave a Reply

